ברוכים הבאים לבית חינוך

שש שנתי בן גוריון

בית למנהיגות ומצויינות

אופיר קפלן

מחנך יא8, רכז מגמת גאוגרפיה- אדם וסביבה ,מורה בצוות המגמה ומגיש לבגרות 5 יח"ל זו השנה השישית בבית הספר.

כשסיימתי את שירותי הצבאי חשבתי ביני לבין עצמי איזה מקצוע יכול להיות עבורי משמעותי, והבחירה בחינוך הייתה די ברורה עבורי. את שנת הסטאז' עשיתי בתיכון בן גוריון ומאז אני כאן נהנה מכל רגע.
תפיסתי החינוכית היא שצריך לתת לתלמידים כלים לחשיבה ולא ללמד אותם "מה לחשוב", תוך מתן דוגמה אישית והתחשבות בשונות בין תלמיד לתלמיד על בסיס האמרה "חנוך לנער על פי דרכו".

גאוגרפיה – אדם וסביבה הוא מקצוע דינמי רב תחומי,הנמצא בכל מרחב ובכל זמן. תחום זה עוסק ביחסי הגומלין שבין האדם למרחב ובין המרחב לאדם והתכנים בו מאוד רלוונטיים למאה ה-21. אני שמח במיוחד על כך שאני מוקף בצוות מדהים שעושה עבודת קודש.

 

מיכל ליבנה

לנתיב להוראה לא הגעתי במקרה. זו ציפייה שליוותה אותי במשך זמן רב. 

עד היום אני זוכרת את שיחת ההתייעצות וההכוונה עם המורה שלי לגיאוגרפיה לפני שהצטרפתי לאוניברסיטה לחוג לגיאוגרפיה וסביבת האדם.

קיבלתי גם השראה נהדרת מאימי שניהלה בית ספר יסודי למופת
ומסבתי שהייתה אשת ספר וספרנית.

היסודות עליהם מושתת ההוראה בעיני הנם :
*למידה משמעותית הנעזרת בשיטות הוראה ייחודיות וחדשניות.
*למידה אשר מתרחשת מתוך הנעה פנימית
* אמונה ביכולות ובכישורים של התלמידים שלי.

 

אחיעד כהן:

מורה לגיאוגרפיה, שנה בהוראה בכלל ובבית הספר בפרט- מלמד בכיתה י' 7 ובמגמת גאוגרפיה בשכבת י"א.

האמת היא שהחלום שלי בתור ילד לא היה להיות מורה, אבל גיאוגרפיה תמיד אהבתי- כבר כילד קטן אהבתי לעיין באטלסים ולשנן שמות ערי בירה של מדינות ברחבי העולם. החלטתי בכל זאת ללמוד הוראת גיאוגרפיה ועם הזמן התחברתי לחינוך ובמיוחד עם תלמידי תיכון. אני חושב שגיאוגרפיה הוא תחום מאוד רחב שנוגע לכל תחומי החיים ולכן כיף לעסוק בו כי הוא מאוד אקטואלי ומשתנה. אני משתדל לחבר את התלמידים למקצוע באמצעות כך. אני מאוד אוהב את תחומי הגיאוגרפיה האנושית ( תכנון ופיתוח והשפעת האדם על העולם) ואני מאמין שכאשר מאמינים בתלמיד הוא יגיע להצלחה.

 

הגדרות כלליות כניסה למערכת